Frågor & svar

Hej Julia, jag har en fråga jag skulle vilja ha svar på.
Det är så att jag ska operera bort mina halsmandlar snart, och är så nervös. Du har ju opererat bort dina, kan inte du säga lite hur det kändes före/efter operationen. Hur upplevde du det? Tacksam för svar.

- Hello. Jadu, jag kan inte ljuga för dig och säga att det var smärtfritt och allting bara var bra för det skulle inte vara schysst i längden! Men innan operationen så var jag nervös som tusan, skulle åka ifrån min sommarstuga där alla i min släkt var medan jag och mamma skulle åka in till stan till sjukhuset. Men vi fick ett litet rum och hade det mysigt ändå! Kändes lite som vi var på hotell när sjuksköterskorna kom in och ut. Sen precis innan operationen fick jag någon tablett som jag skulle bli trött av, trodde inte på att jag skulle bli trött men somnade i mammas knä och hade snarkat vilket jag aldrig gör annars. Blev hämtad och fick ligga på någon säng som dom rullade in i operationsrummet. Var skit nervös där inne men var ändå lite borta i skallen efter tabletten så det var ändå inte panik. Fick sen en liten spruta och kommer knappt ihåg att jag försvann. Vaknade upp efter operationen och var lite hög haha, kommer ihåg att jag ville krama alla som var där inne. Somnade igen och vaknade upp i ett rum där man vaknar till och var hur trött som helst! Fick åka till det lilla rummet igen där jag och mamma stannade tills dagen efter. Själva operationen var hur himla smärtfri som helst, kändes inte som att något hade hänt. Men natten var lite jobbig, fick massa mediciner så att jag inte skulle ha ont. Vaknade under natten och hade ont men då kom en sjuksköterska in och så fick jag tabletter och så. Hade ont i kanske två veckor framåt men det gick upp och ner med smärtan. Nätterna var jobbiga och när man skulle äta. Men glupsk som jag har så skulle jag äta hur ont det än gjorde. Kommer ihåg när vi hade beställt pizza för att jag trodde att jag kunde äta och när den låg framför mig men jag vägrade äta, slutade med att jag åt lite ändå.
Klarar man sig genom de värsta dagarna och tänker framåt och positivt är det hur värt det som helst. Jag har aldrig fått större halsproblem efter det, lite ont i halsen av förkylning men det är normalt.
Var inte allt för nervös bara, det är den vanligaste operationen och det kommer gå bra! :) Det blev ett väldigt långt svar, men bättre för mycket information än för lite! Lycka till :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

varför gjorde du operationen ??

2012-04-05 @ 17:30:20
Postat av: julia

hade halsfluss konstant :)

2012-04-06 @ 19:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0